Content marketing
Iedereen leest online, ook jouw doelgroep. Met relevante content op maat van jouw doelgroep zorgen we voor een betere online vindbaarheid.

Conversieverhogende content
Naast SEO is er nog een andere manier om hoger te scoren in zoekresultaten: sterke content, of content die betrokkenheid en beleving creëert, die de kernboodschap van je organisatie bevat en die helder en conversieverhogend is. Via blogs, landingpagina’s, infographics, reels of social media posts ... door op elk kanaal op de juiste manier aanwezig te zijn, bouw je niet alleen aan autoriteit, maar verhoog je ook het engagement én het aantal leads.
Contentstrategie
Om maximaal rendement uit jouw content te halen, is een strategische benadering nodig. Want, zonder strategie geen houvast. En zonder houvast geen uniformiteit, maar een wildgroei aan losse content flodders. Om dit te voorkomen, organiseren wij een content workshop waarin we samen jouw doelgroep en doelen analyseren, de types content bepalen die passen bij je merk en boodschap, en waarin we nagaan via welke kanalen je beter gezien én onthouden kan worden.

Onze aanpak bij een effectieve content strategie
Doelstellingen en doelgroepanalyse
Door inzicht te krijgen in jouw doelstellingen en doelgroepen, kunnen we gerichter relevante content ontwikkelen voor elke fase van de customer journey.
Content auditing
We onderzoeken de bestaande content (indien aanwezig) om te bepalen wat werkt en wat verbeterd kan worden. Hiermee ontwikkelen we een strategie die verder bouwt op alle succesvolle elementen.
Content planning
Op basis van de analyse formuleren we een gedetailleerd contentplan. Daarin staan de soorten content die we gaan creëren, de onderwerpen die we behandelen en de kanalen waarop we de content zullen verspreiden.
Content creatie
Ons team van copywriters, content creators en marketeers gaat aan de slag en creëert content die niet alleen aansluit bij jouw merkidentiteit, maar ook bij de interesses van jouw doelgroep.
Monitoring en optimalisatie
We volgen de prestaties van de content continu op en analyseren de resultaten om eventuele knelpunten aan te pakken.
Waarom inzetten op content marketing?
Door regelmatig waardevolle content te delen, vergroot je de kans dat jouw website beter gevonden wordt in zoekresultaten. Bovendien positioneer je jezelf als een autoriteit in jouw vakgebied, wat interacties (likes, shares, comments) aanmoedigt en betrokkenheid vergroot. Daarnaast leidt goed doordachte content prospects op de beste manier door de sales funnel, informeert en overtuigt het hen op het juiste moment, en leidt het uiteindelijk tot meer leads en sales.
Get in touch.

