Content marketing

Iedereen leest online, ook jouw doelgroep. Met relevante content op maat van jouw doelgroep zorgen we voor een betere online vindbaarheid.

Digitale marketing
Afbeelding

Conversieverhogende content

Naast SEO is er nog een andere manier om hoger te scoren in zoekresultaten: sterke content, of content die betrokkenheid en beleving creëert, die de kernboodschap van je organisatie bevat en die helder en conversieverhogend is. Via blogs, landingpagina’s, infographics, reels of social media posts ... door op elk kanaal op de juiste manier aanwezig te zijn, bouw je niet alleen aan autoriteit, maar verhoog je ook het engagement én het aantal leads.

Contentstrategie


Om maximaal rendement uit jouw content te halen, is een strategische benadering nodig. Want, zonder strategie geen houvast. En zonder houvast geen uniformiteit, maar een wildgroei aan losse content flodders. Om dit te voorkomen, organiseren wij een content workshop waarin we samen jouw doelgroep en doelen analyseren, de types content bepalen die passen bij je merk en boodschap, en waarin we nagaan via welke kanalen je beter gezien én onthouden kan worden. 

Afbeelding
Digitale marketing

Onze aanpak bij een effectieve content strategie

Doelstellingen en doelgroepanalyse

Door inzicht te krijgen in jouw doelstellingen en doelgroepen, kunnen we gerichter relevante content ontwikkelen voor elke fase van de customer journey.

Content auditing

We onderzoeken de bestaande content (indien aanwezig) om te bepalen wat werkt en wat verbeterd kan worden. Hiermee ontwikkelen we een strategie die verder bouwt op alle succesvolle elementen. 

Content planning

Op basis van de analyse formuleren we een gedetailleerd contentplan. Daarin staan de soorten content die we gaan creëren, de onderwerpen die we behandelen en de kanalen waarop we de content zullen verspreiden.

Content creatie

Ons team van copywriters, content creators en marketeers gaat aan de slag en creëert content die niet alleen aansluit bij jouw merkidentiteit, maar ook bij de interesses van jouw doelgroep. 

Monitoring en optimalisatie

We volgen de prestaties van de content continu op en analyseren de resultaten om eventuele knelpunten aan te pakken.

Waarom inzetten op content marketing?

Door regelmatig waardevolle content te delen, vergroot je de kans dat jouw website beter gevonden wordt in zoekresultaten. Bovendien positioneer je jezelf als een autoriteit in jouw vakgebied, wat interacties (likes, shares, comments) aanmoedigt en betrokkenheid vergroot. Daarnaast leidt goed doordachte content prospects op de beste manier door de sales funnel, informeert en overtuigt het hen op het juiste moment, en leidt het uiteindelijk tot meer leads en sales.

Get in touch.

Afbeelding
Afbeelding