Verfrissende website voor Sir Chill: with a touch of gin … and GBL

Think

Hoe geef je een website een even sterk imago als het merk zelf?

Unieke gin op basis van tabaksaroma’s en met toetsen van vanille, mandarijn en amandelnoot. Dat is Sir Chill. Puur vakwerk. Verrassend, verfijnd en met perfectie in elk detail. Van de explosie van aroma’s over het logo tot de handmade fles.

Maar hoe vertaal je dat vakmanschap en die perfectie naar een website die inspireert, informeert en intrigeert? Een originele website naar het beeld van het merk zelf? Een technisch sterke website ook die verleidt en het water in de mond brengt?

Dát is onze cup of gin! Cheers!

42,7%
meer bezoekers dan op de oude website
7,2%
meer visibiliteit in verschillende landen
5,8%
meer aanvragen om verdeler te worden

Doelstellingen

Sir Chill Gin is ontstaan uit de fascinatie voor sigaren en voor gin. Oprichters Bart Notenbaert en Jurgen Demeulemeester runden vroeger een sigarenfabriek en reisden de wereld af op zoek naar de beste tabak. Later werd dat de basis voor een verrassende gin met ingrediënten uit ieder continent: vanille uit Azië, noten uit Afrika en mandarijn uit Zuid-Amerika. Perfectie is daarbij de norm, want Sir Chill, dat is genieten als een heer. En daar horen unieke, handgemaakte en gepersonaliseerde flessen bij.

Een website ook … alleen was die niet echt doordacht ontwikkeld en online gezet. Geen sprekende beelden, weinig inspirerende copy en technisch niet geoptimaliseerd. Hoog tijd dus voor een nieuwe website in lijn met het imago van Sir Chill.

De briefing luidde dan ook als volgt:

Kunnen jullie een nieuwe website voor ons bouwen die visueel, inhoudelijk, technisch en SEO-matig de perfectie benadert? Met een gebruiksvriendelijke dealer locator, trendy visuals, animaties en rake content als smaakmakers.

Uiteraard kunnen wij dat!

Afbeelding
Afbeelding

Build

Drupal 10, dealer locator met Excel-import, LottieFiles, wireframe en UX Design.

Uitgebreid voortraject

Zo spontaan de oude website het levenslicht zag, zo doordacht gingen we tewerk voor de nieuwe. Na de kick-offmeeting met Sir Chill brachten we de specifieke noden in kaart. ‘Verdwijnen in de massa’ stond daar in geen geval tussen, en dus startten we met een stevige concurrentieanalyse. 

Via Google Analytics checkten we ook welke pagina’s van de bestaande site het goed deden op het vlak van bezoekers en conversie. Dit namen we mee in de uitwerking van het wireframe. Het uitgangspunt daarbij was dat we de bezoekers de site maximaal door de site wilden laten lopen.

Met deze structuur, een eerste aanzet van het high-end design en een atypische plaats voor de navigatie trokken we naar Sir Chill. We hadden ook een technisch voorstel mee voor de integratie van de dealer locator. Genoeg om de zegen te krijgen van Bart en Jurgen.

Afbeelding
Afbeelding

B(r)ouwen maar…

Na de voorbereidingen, het echte werk. Onze web developers werkten de Sir Chill-site uit in Drupal 10 en ze integreerden de dealer locator. Die kan op elk moment geüpdatet worden met een upload vanuit Excel. Handig voor de beheerders, maar ook voor de gebruikers. Die vinden voortaan alle verdelers op één centraal punt.

Het web design is een combinatie van sfeerfotografie, visuals die klasse uitstralen en een strakke vormgeving. Animaties ook. Met LottieFiles brachten we de ‘mascotte met sigaar in de mond en glas in de hand’ tot leven. Wandelend naar een zetel, nippend aan een glas en pronkend met een fles gin geeft ‘Sir Chill’ de website een speelse en creatieve toets.

De originele toets van deze website komt onder meer van het navigatiemenu. Geen klassieke horizontale menubalk bovenaan en ook geen menu in de bovenhoek, maar wel rechts onderaan. Opvallend, handig en functioneel!

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En dus schreef onze copywriter er iets meer. Prikkelende content op maat van ginliefhebbers wereldwijd. In niet minder dan zes talen. Niet op goed geluk, maar op basis van een gedetailleerde zoekwoordenanalyse, triggerende page titles en meta descriptions en de betere SEO-tricks.

Met het oog op het onlinemarketingverhaal integreerden we ook Google Tag Manager, Google Analytics en CookiePro.

Play

+43% bezoekers ten opzichte van de vorige website

Een smaakvolle en gesmaakte website

Nauwelijks enkele maanden na de lancering ontvangt de website bijna de helft meer maandelijkse bezoekers. Het resultaat van een betere vindbaarheid, van een design dat veel meer aanspreekt en een handige functie als de dealer locator. Voortaan vinden liefhebbers in een handomdraai de dichtstbijzijnde verkooppunten. Met een mooi side effect: Sir Chill krijgt sinds de go-live meer aanvragen om hun gins te verdelen.

  • 42,7% meer bezoekers dan op de oude website
  • 7,2% meer visibiliteit in verschillende landen
  • 5,8% meer aanvragen om verdeler te worden 
Afbeelding

Onze gins zitten in het high-endsegment. Met onze website spelen we voortaan ook in de hoogste klasse. De foto’s doen verlangen naar meer, net als de teksten – niet te veel, niet te weinig –, en het geanimeerde mannetje is onze persoonlijke favoriet. Kortom: dit is een website geworden waar we vandaag vol trots mee naar buiten komen. 

Bart Notenbaert en Jurgen Demeulemeester, eigenaars Sir Chill

Afbeelding

Klaar om écht resultaat te boeken?