Isolteam en GBL, samen naar de top van de zoekresultaten

Think

Hoe klim je naar boven in Google met SEO?

Isolteam is dé specialist in slim isoleren. Voor elke isolatietoepassing heeft het bedrijf wel een kwalitatieve en innovatieve oplossing. Het zorgt voor een goed gevuld orderboek, want elk jaar tekenen de isolatie-experts van Isolteam voor de isolatie en na-isolatie van meer dan 5000 woningen en grote b2b-projecten.

Om te blijven groeien in omzet en regio doet Isolteam er graag nog een laagje bovenop. De online zichtbaarheid is daarbij extreem belangrijk. Een (nieuwe) website met focus op SEO en leadgeneratie is een goede stap, maar het volstaat niet. Want SEO, dat is een never ending story. Om aan de top te blijven, kan je de zoekresultaten best blijvend monitoren en de content continu optimaliseren.

Opklimmen naar de zolder en die comfortabele positie behouden, daarvoor halen onze SEO-experts hun sterkste troeven uit de kelder.

+62%
offerteaanvragen na de go-live van de nieuwe website
60%
van alle websitebezoek uit organisch zoekverkeer
Top3
voor 227 zoekwoorden (van 6% in mei 2022 naar 21% van de getrackte zoektermen in 2024)

Doelstellingen

Voor elke salesgerichte organisatie is de website cruciaal voor het aantrekken van nieuwe klanten. Daarom zorgen we er bij GBL voor dat Isolteam hoog scoort in de zoekresultaten, en dat de surfervaring vlekkeloos en aangenaam verloopt. 

Daarnaast springt de Isolteam-expertise duidelijk in het oog. Toekomstige klanten vinden vlot alle nodige informatie én concrete antwoorden op hun vragen. Dit triggert geïnteresseerde bezoekers om hun gegevens achter te laten in het contactformulier. Zo versterkt de website het ‘merk Isolteam’, en zorgt die via concrete leads voor een meetbaar hogere omzet. 

Afbeelding

Build

Een website die hoog scoort in de zoekresultaten en uitgekiend SEO-traject

Onze oplossing

De basis: een nieuwe website 

In 2021 ging de nieuwe Isolteam-website live. Het hogere doel? Nieuwe klanten aantrekken en informeren. Daarvoor zetten we in op het websitedesign en op contentcreatie. 

Aan de uitwerking van de content ging een grondige keyword research en gap analyse vooraf. We onderzochten het zoekvolume van meer dan 3000 (!) zoekwoorden. De belangrijkste wezen we via keyword mapping toe aan de juiste webpagina’s. Pas na deze oefening begon onze copywriter met het schrijven van de copy, van bij het begin SEO-proof. 

De Isolteam-website scoort ook hoog op technische SEO, wat zorgt voor een optimale surfervaring en een sterke SEO-ranking. Alle links werken correct, de indexering van de site verloopt vlekkeloos en alle titels en metadata dragen bij aan het maximale SEO-effect. Net voor de lancering voerden we een SEF-check (Search Engine Friendliness) uit als finale validatie. En ook vandaag blijven we regelmatig de website crawlen om eventuele technische issues op te sporen en te fixen. Zo blijft de website technisch in orde. 

Na de lancering van de website hadden we speciale aandacht voor het herstellen van de traffic drop. Dat lukte ons snel. Binnen het jaar wisten we het bezoekersaantal van de vorige website al te overstijgen. Hierbij spelen een doordacht redirect plan en de juiste interne links een belangrijke rol, net als het regelmatig publiceren van extra content. Verder creëerden we de nodige buzz rond de lancering, om trafiek te genereren van partners, bestaande klanten en andere geïnteresseerde surfers.

Afbeelding
Afbeelding

De afwerking: SEO-traject

Sinds 2022 loopt er een actief SEO-traject. Maandelijks volgen onze experten de keyword rankings op. Ze bekijken hierbij zowel het zoekvolume als de positie tegenover de concurrenten. Zo leggen we eventuele keyword gaps bloot, en spotten we vooral ook nieuwe opportuniteiten, waar we dan gericht op inspelen met nieuwe content.  

Maand na maand stijgt het aantal keywords in top-10, top-3 en top-1 posities. Isolteam verschijnt ook steeds vaker met een featured snippet op positie 0, de allerhoogste positie in de SERPs (Search Engine Result Pages). 

Afbeelding

Via contentmarketing verhogen we gericht het bezoekersvolume op belangrijke zoekvragen, trends en innovaties. Dit doen we via blogs, artikels of praktische gidsen, die we groeperen rond specifieke content clusters. Toekomstige klanten spenderen vaak langere tijd op deze informatieve webpagina’s, omdat ze er antwoorden vinden op hun specifieke vragen. Dat is niet alleen goed voor de autoriteit van de site, het verhoogt ook de conversie.

Autoriteit en linkbuilding

In 2024 voegen we via een linkbuildingtraject nog een extra hoofdstuk aan het SEO-verhaal toe. Hiervoor zetten we in op verwijzingen afkomstig van websites met een hoge domeinautoriteit. Deze autoriteit straalt dan af op de Isolteam-website, met opnieuw een positief effect op de SEO-ranking. 

En uiteraard blijven we ook in 2024 nieuwe content toevoegen, om voor elke relevante zoekterm de SEO-positie steeds verder te verbeteren. 

Afbeelding

Play

De site als ‘leadmachine’, kenniscentrum en ‘digitale toonzaal’

SEe yOu at the top

Naast een algemene stijging van het aantal bezoekers zien we het aantal keywords op hoge en goed zichtbare plaatsen in de SERP maand na maand toenemen. 

De kwalitatieve content op www.isolteam.be werpt duidelijk SEO-vruchten af. Een vergelijking van de zoekvolumes van de verschillende isolatie-aanbieders leert ons dat Isolteam zijn directe concurrenten ver achter zich laat. Enkel ‘isolatie-info.be’ scoort even goed. Dit is evenwel geen rechtstreekse concurrent, maar een puur informatieve website. 

Afbeelding

Qua zoekresultaten laat Isolteam zijn rechtstreekse concurrenten ver achter zich.

Gebaseerd op de ranking van meer dan 1000 keywords. 

SEO als lead- en omzetmachine

Vandaag komt meer dan 60% van het websitebezoek voort uit organisch zoekverkeer. Binnen het half jaar na de lancering zagen we het aantal offerteaanvragen stijgen met 62%, puur via organische traffic. En uit recente metingen blijkt dat meer dan 40% van alle conversies gelinkt is aan de organische zoekresultaten en aan de hoge positie in de zoekresultaten. 

Dit alles is te danken aan een actieve SEO-strategie. En aan een subtiel samenspel tussen webdesign, technische SEO en kwalitatieve content. Het is een continu proces, dat zowel op korte als op lange termijn aantoonbare en meetbare resultaten oplevert. Een mooie pluim dus op de hoed van SEO.

Afbeelding

Ook op zoek naar een website die je sales een boost geeft?